10 Max&Co.
Meet the power of simple. A neutral studio background, basic pieces and a nice even light.
Meet the power of simple. A neutral studio background, basic pieces and a nice even light.
But use that with a model that can change facial expressions by moving but one muscle, a photographer who knows what he's doing, and add a detail of movement to an otherwise static and bold image, and you got a standout campaign.
Ylonka Verheul by Daniel Jackson
Les presento el poder de lo simple. Un fondo neutro de estudio, piezas básicas y una luz limpia y uniforme.
Pero usa eso con una modelo que cambia de expresión moviendo solo un músculo de la cara, un fotógrafo que sabe lo que está haciendo, agrégale un detalle de movimiento a una imagen por lo demás completamente estática y obtienes una campaña sobresaliente.
9 Versace
Never been a big fan of Testino or Versace, but looking a this pictures you realize why they are who they are. Wether I like it or not, this is a rocking campaign and I wanna look this cool.
Then I found the complete layout and looked into the photographer, Nigel Shafran, and decided I loved it.
It's incredibly fresh, specially considering that this brand isn't known for being avant garde. This diptychs could very well be on the walls of a contemporary art gallery.
Yay Loewe!
La primera vez que vi esta campaña no supe que pensar. Sólo había encontrado las imágenes de la derecha, y viniendo de Loewe, que nunca ha sido muy de este tipo de campañas, me sorprendió.
Valerija Kelava, Iselin Steiro, Anna Selezneva, Marcel Castenmiller, Tomek Szczukiecki
by Mario Testino
by Mario Testino
Nunca he sido muy fan de Testino o de Versace, pero viendo estas fotos uno entiende porqué son quienes son. Me guste o no, esta campaña está on fire y yo quiero ser así de cool.
8 Loewe
The first time I saw this campaign I didn't know what to think. I had only found the pictures on the right, and coming from Loewe, who've never been prone to this kind of images I was surprised.
The first time I saw this campaign I didn't know what to think. I had only found the pictures on the right, and coming from Loewe, who've never been prone to this kind of images I was surprised.
Then I found the complete layout and looked into the photographer, Nigel Shafran, and decided I loved it.
It's incredibly fresh, specially considering that this brand isn't known for being avant garde. This diptychs could very well be on the walls of a contemporary art gallery.
Yay Loewe!
La primera vez que vi esta campaña no supe que pensar. Sólo había encontrado las imágenes de la derecha, y viniendo de Loewe, que nunca ha sido muy de este tipo de campañas, me sorprendió.
Luego encontré el layout completo y vi el trabajo previo del fotógrafo, Nigel Shafran, y decidí que me encantaba.
Es increíblemente fresco, especialmente considerando que esta marca no es conocida por ser avant garde. Estos dípticos podrían estar colgados en las paredes de una galería de arte contemporáneo perfectamente.
Bien por Loewe!
7 Margaret Howell
This is just plain cool. It's unpretentious, and laid back but with a story line, and... why do I bother, I already said it: it's just plain cool.
Plus, I want the whole collection.
This is just plain cool. It's unpretentious, and laid back but with a story line, and... why do I bother, I already said it: it's just plain cool.
Plus, I want the whole collection.
Alana Zimmer and Matthew Laskey by Venetia Scott
Esto es cool y ya. Nada pretencioso, relajado pero con narrativa y ... ¿porqué me molesto si ya lo he dicho? Es cool y ya está.
Además, quiero toda la colección.
6 Fendi
6 Fendi
Because Hitchcock.
Odio admitirlo, porque siempre voy por ahí diciendo "Madonna vete a casa, que ya te has forrado lo suficiente". Pero esta campaña me gu'ta. Más que nada porque huele a tomates frescos. Es la mamma, la pasta, la familia y todo lo demás que hace que quiera ser una morena sensual del sur de Italia.
4 Filippa K
Ok. I'm done fighting it. I'm in love with Camilla Akrans and everything she does blows me away.
Mood, texture, colors... Sigh.
Ok. Voy a dejar de luchar contra ello. Estoy enamorada de Camilla Akrans y todo lo que hace me deja sin aliento.
5 Dolce&Gabanna
I hate admitting it, because I'm always saying "Madonna go home, you've made enough money already". But I dig this campaign. Mostly because it's smells like fresh tomatoes. It's la mamma, la pasta, la familia and everything else that makes me want to be a sensual brunette from the south of Italy.
Odio admitirlo, porque siempre voy por ahí diciendo "Madonna vete a casa, que ya te has forrado lo suficiente". Pero esta campaña me gu'ta. Más que nada porque huele a tomates frescos. Es la mamma, la pasta, la familia y todo lo demás que hace que quiera ser una morena sensual del sur de Italia.
4 Filippa K
Ok. I'm done fighting it. I'm in love with Camilla Akrans and everything she does blows me away.
Mood, texture, colors... Sigh.
Ok. Voy a dejar de luchar contra ello. Estoy enamorada de Camilla Akrans y todo lo que hace me deja sin aliento.
Mood, texturas, colores... suspiro.
3 Chloé
Do you think if I beg enough inez & vinoodh would let me hang out with them? I mean, GOD.
2 Alberta Ferretti
This is all Paolo Roversi. He rocks. I'm such a fan. This man works old school; with available light and HMI lights (that means he doesn't use flashes, but continuous light, like they do when filming movies) also, he uses a plate camera. Don't get me started, I'll go geek on you.
The thing is: I love this. It's like it was made in the 1850's. The mirrors, the fabric on the floor... it's an homage to early photography, so of course I drool.
¿Creen que si ruego lo suficiente inez&vinoodh me dejarían salir con ellos? Q'decir, POR DIOS!
This is all Paolo Roversi. He rocks. I'm such a fan. This man works old school; with available light and HMI lights (that means he doesn't use flashes, but continuous light, like they do when filming movies) also, he uses a plate camera. Don't get me started, I'll go geek on you.
The thing is: I love this. It's like it was made in the 1850's. The mirrors, the fabric on the floor... it's an homage to early photography, so of course I drool.
Monika Jagaciak and Sigrid Agren by Paolo Roversi
Esto es todo Paolo Roversi. Es impresionante, soy muy fan. Este hombre trabaja a lo old school; con luz ambiental y luces HMI (o sea que no usa flashes, sino luz continua, como las que usan para filmar pelis) además tiene una cámara de placas de gran fomato. No me tienten, que me pongo friki.
La cuestión: Me encanta. Parece que la hubieran hecho en los 1850's. Los espejos, la tela en el suelo... es un homenaje a las primeras etapas de la fotografía, con lo cual babeo inevitablemente.
1 Calvin Klein CollectionI grew up in the 90's. That means I like my men grungy and my Calvin Klein cool. So when I saw the FW campaign for Calvin Klein collection I got that feeling you get in your gut when you see Paul Newman and Robert Redford together.
1 Calvin Klein Collection
This is very clean but there's so much going on. It's a perfect example of a campaign where the model, the photographer and the creative have a crucial role in the process, and if any of them had been replaced, the outcome would've never been this good.
Lara Stone by Met&Marcus
Crecí en los 90. Eso quiere decir que a los chicos los prefiero grungy y a Calvin Klein cool. Así que cuando vi la campaña de Calvin Klein Collection tuve la misma sensación que te da en la boca del estómago cuando ves a Paul Newman y a Robert Redford juntos.
Estas son imágenes muy limpias, pero ¡hay tanto contenido ahí dentro! Es un ejemplo perfecto de como en una campaña la modelo, el fotógrafo y el creativo tienen un papel crucial, y si alguno hubiese sido reemplazado, el resultado no jamás hubiese sido el mismo.
all images via fashiongonerogue, the fashionisto, models.com, and tfs
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